Friday, August 7, 2009

KISAH PERJALANAN HIDUP SEEKOR KUCHING BERNAMA SITUHA

KISAH PERJALANAN HIDUP SEEKOR KUCING BERNAMA SITUHA..bla..bla



CAT NAME : SI TUHA...
JANTINA : male
AKTIVITI : Suka merantau dan bertandang ke rumah member,tak kira lah musim perayaan atau hari biasa sampai berminggu-minggu..
gue ingat dah kojol, tapi masih hidup... satu-satunya kucing gue yang paling liat nyawanya dan susah nak die... macam "Die Hard".
HISTORY : bersifat mesra alam ngan Dog, dari kecil dah memang selalu "kanceng" dengan dog...geng keras gue!!!..dan gila bini.. hahahaha..biasalaa, lumrah.
USIA : melebihi 20 tahun, sejak gue masih darjah tiga....gue caya lu.!
SIFAT : suka mencuri kalau rezeki depan mata.. suka mengiau kalau di sapa .."starring" dalam menangkap tikus dan cicak...dan suka lari kalau kena "tempeleng" oleh My mother...
STORY : pernah mengembara sejauh lebih 17 kilometer tanpa menggunakan kasut....pernah di halau oleh my mother tanpa bekalan mahupun wang, diletak di dalam guni, dan dibebaskan di kawasan huma padi yang terlalu jauh dari rumah...sehari kemudian, SI TUHA dengan selambe pulang ke rumah dengan mengoyangkan ekornya yang kontot meot itu.. my mother terkejut!!... my mother sangat-sangat tak suka SI TUHA sebab SI TUHA sangat "expert" dalam bidang mencuri makanan dan mempunyai skill-skill tersembunyi ala Tom Cruse..
Namun, sejurus kemudian , SI TUHA diusir sekali lagi dan ditinggalkan sorang-sorang oleh my uncle kira-kira pertengahan 2008 di suatu tempat yang lebih jauh dari sebelum ini iaitu dikawasan hutan kelapa sawit.Nama kawasan tersebut digelar Kampung Pasir Hilir. , waktu itu gue tengah merempat kat Kuala Lumpur... Kali ini,SI TUHA gagal mencari jalan pulang dan terus hilang dimamah hutan sawit ... kisah hidupnya bersama manusia ditamatkan oleh manusia sendiri... gue teramat kecewa !!!...sejurus selepas itu, nenek gue pulak meninggal..my nenek laa yang memberi gelaran SI TUHA kepada kucing tersebut..semua waris SI TUHA mati dan tak umur..... yang selebihnya gagal dijumpai.. mungkin hidup SI TUHA telah disumpah seperti pirate carribean..
Sehingga kini, entah SI TUHA masih hidup atau telah menjadi raja di hutan sawit.. atau pun mati kerana kesedihan.. atau mati kerana gagal meminta sedekah dari manusia...entah-entah daa kawen dengan Kucing Batu dekat hutan rimba.. semoga bahagia SI TUHA yang bermuka selambe dan rock..
..begitu laa kisah SI TUHA yg menyayat hati dan memang benar dan betul saja...nasib gua sempat ambil gambar beliau sebelum saat terakhir..hahahaha
RUJUKAN: cari dekat perpustakaan...
KEHEBATAN : pandai mencuri dan pandai cari makan sendiri... pandai survival..pandai memikat perempuan, pandai membuat suara mengawan..bijak membahagi masa dengan aktiviti berfaedah seperti tidur.... di benci oleh golongan tua, tapi disanjung oleh golongan muda..hidup wakil rakyat SI TUHA.. merepek kan..hahahahaha
NOTE : cerita ini tersangatlah sedih,sampai menitis air mata duyung, lebih sedih dari filem Titanic ...Oleh itu, sama-sama lah kita menyokong apex bagi membela nasib-nasib kucing sedunia dan menghentikan penindasan.. jauhi cetak rompak!!!, Beli yang jimat bajet !!!apa-apa saja laa..

wokey... wa chaw lok... bagi laa A plus kat story apex ini.... semoga terhibur dengan kisah SI TUHA yang menyayat hati ini ..lalalalala

Jom minum minuman ringan, sama-sama angkat dan lagakan gelas masing-masing sambil bersorak "cheer utk SI TUHA".. dan menjerit eeehhhaaa..aku happy !!!

5 comments:

Kasia Kanaun @ Raya Ramoh said...

Kasih uga' mikiratn Si Tuha koa. Tapi nyawae memang liat.

Carry on blogging. Do it your way.

Antogatn_Kayar said...

mata baie' tidur.....
ayap ka blog dangan agi'.....
ngeh...ngeh...

Gold Arawana said...

Brutal unang muha'e auk maruk... ha ha

KACHA said...

kasih ea ba si Tuha au.

koa la perjalanan hidup, sometimes we are being denied but believe in ourself that make us stronger in facing all the challenges, aya si Tuha koa untuk tarus hidup walaupun menempuhi pelbagai rintangan.

sihanboy said...

haolloo....